پلی وینیل الکل

پلی وینیل الکل |پلی وینیل الکل مرک

پلی وینیل الکل چیست ؟

پلی وینیل الکل (Polyvinyl alcohol)با نام های دیگر پلی اتانول، هوموپلیمر ، یک ترکیب شیمیایی است که به اختصار با نماد PVOH یا PVA نمایش داده می شود.

این ماده آلی یک پلیمر مصنوعی محلول در آب است و شکل فیزیکی آن پودر سفید است.

 

مهمترین موارد کاربرد پلی وینیل الکل استفاده از آن در صنایع کاغذ سازی، نساجی و تهیه انواع پوشش می باشد.

 به طور طبیعی این ماده پلیمری سنتزی به صورت سفید یا در برخی موارد شفاف بوده و بدون بو است.

خصوصیت پلی وینیل الکل :

نام های متداول: پلی اتانول ، هوموپلیمر ، پلی وینول ، وینول ،

نام شیمیایی : پلی وینیل الکل

نام‌های دیگر محصول : پلی اتانول، هوموپلیمر، Polyvinyl alcohol

شکل و حالت فیزیکی : پودر سفید

فرمول مولکولی :  (C2H4O)x

خطر: غیر سمی – غیر قابل اشتعال

دانسیته: 19/1 تا 31/1 گرم بر سانتی متر مکعب

نقطه ذوب: 200 درجه سانتی گراد

Polyvinyl alcohol

Poly is a water-soluble synthetic polymer. It has the idealized formula [CH₂CH]ₙ. It is used in papermaking, textile warp sizing, as a thickener and emulsion stabilizer in PVAc adhesive formulations, in a variety of coatings, and 3D printing. It is colourless and odorless. Wikipedia

Melting point: 200 °C

Formula: (C2H4O)x

Density: 1.19 g/cm³

Boiling point: 228 °C

Soluble in: Water

Safety data sheet: External MSDS

LD50 (median dose): 14,700 mg/kg (mouse)

کاربرد پلی وینیل الکل

ترکیب پلیمری پلی وینیل الکل به دلیل خاصیت غیر سمی بودن، تمایل کمتر به چسبندگی پروتئین و قابلیت سازگاری زیستی فوق العاده بالا، گزینه بسیار مناسب برای کاربردهای گسترده پزشکی می باشد. در مواردی که فناوری سنتز پلیمرهای زیستی برای داروها و برخی از ملزومات پزشکی مورد نیاز باشد، این ترکیب پلیمری، یک انتخاب ایده آل خواهد بود. کاربردهایی نظیر غضروف های تعویضی، لنزهای تماسی چشمی و همچنین برخی از قطره های چشمی با استفاده از پلیمر پلی اتانول قابل تهیه هستند.

در برخی از فرایندهای سنتز پلیمرها به عنوان یک ماده اشتراکی از پلی اتانول استفاده می شود. نقش این ترکیب در فرایندهای پلیمریزاسیون، یک تعلیق کننده است. از این ترکیب پلیمری همچنین برای سنتز برخی از پلیمرها استفاده می شود. در فرآیندهای تهیه پلیمرها، مونومرهای این ماده باید از لحاظ شرایط ترمودینامیکی و واکنش پذیری در حالت فعال قرار گیرند.

موارد ایمنی

به دلیل اینکه ترکیب پلی وینیل الکل، کاربردهای گسترده تری در بسیاری از صنایع دارد، مسئله سمی بودن و خطرناک بودن آن بسیار اهمیت دارد. تجزیه بیولوژیکی پلیمر یا خاصیت زیست تخریب پذیری آن نیز حائز اهمیت است. به طور متداول، محلول ۵ درصد از این پلیمر برای ماهیان در آب ها، غیر سمی گزارش شده است. اگر این پلیمر به محیط زیست راه پیدا کند به تدریج و به آرامی تجزیه می شود.

 طبق برگه اطلاعات ایمنی و شیمیایی، پلی اتانول یک ترکیب اشتعال پذیر است و بنابراین در کلاس A طبقه بندی می شود. غباراتی که از این پلیمر در فضا پراکنده می‌شود ممکن است چشم ها و سیستم تنفسی را تحریک کند. افرادی که با این ماده سر و کار دارند لازم است از عینک، ماسک و لباس کار مخصوص استفاده کنند. اگر پوست دست یا چشم‌ ها با این پلیمر تماس پیدا کرد، لازم است با آب و صابون، محل تماس را به خوبی شستشو داد.

 انبارهای مخصوص نگهداری کیسه های پلی اتانول باید خشک و خنک بوده و مجهز به سیستم های تهویه قوی باشد. غبارات ناشی از این ماده نباید به سیستم تنفسی کارگران راه پیدا کنند.

 

پلی وینیل الکل مرک کد 114266

Polyvinyl alcohol114266  Merck

نام ماده : Poly(vinyl alcohol)

کد محصول مرک : 114266

cas number : 9002-89-5

فرمول شیمیایی : CH₂CHOH)n)

دانسیته: 1.19 g/cm³

درباره ما

شركت مينا تجهيز آريا با سالها تجربه و با استفاده ‏از تخصص،تعهد، تجربه و دانش هاي نوين اقدام به تهيه، توزيع مواد شیمیایی ( آزمایشگاهی ، صنعتی ) و تجهيز لوازم آزمايشگاهي، شيشه آلات و كليه ملزومات آزمايشگاهي از شركت هاي داخل و ‏خارج كشور نموده است.‏

برای پرسش و پاسخ و دریافت قیمت و موجودی با کلیک روی لینک زیر به تلگرام شرکت پیام دهید

 آدرس : تهران - میدان توحید- خیابان امیر لو(نبش کوچه خودرو) - پلاک 42- طبقه دوم - واحد

ایمیل : minatajhiz_aria@yahoo.com

شماره ها تماس : 02166901187 - 02166900058

شماره های همراه :09362048289 - 09927282910

شماره های واتس آپ ، ایتا ، تلگرام و روبیکا : 09927282910